Mission Beach naar Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Wouter Koppenaal - WaarBenJij.nu Mission Beach naar Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Wouter Koppenaal - WaarBenJij.nu

Mission Beach naar Byron Bay

Blijf op de hoogte en volg Wouter

16 December 2012 | Australië, Byron Bay

Vorige keer was ik in Mission Beach gebleven. Hiervandaan heb ik de volgende ochtend de bus genomen naar Townsville, om vervolgens de ferry naar Magnetic Island te nemen. Magnetic Island was een relaxte tussenstop met een hostel dat in een soort kleine zoo geplaatst was, erg leuk!
De volgende dag was de Eclipse die hier voor zo'n 85 procent de zon zou verduisteren. Om een uur of 5 opgestaan en met wat andere mensen naar boven gelopen om naar het hoogste punt van het eiland te gaan. Was erg bijzonder om te zien en gelukkig waren er veel mensen met brilletjes en laskappen zodat je er ook daadwerkelijk goed naar kon kijken.

De volgende ochtend de ferry terug genomen naar het vaste land en vertrokken naar Airlie Beach. Hier een hostel gezocht en een tour naar de Whitsundays geboekt voor de volgende dag, ohja en savonds nog even wezen stappen :).
Smiddags weggevaren uit de haven op een zeilboot met 2 schippers en 10 anderen. Rond een uur of 6 savonds ging de boot voor anker, werd het eten geserveerd en van de sunset genoten. Savonds nog met 2 Italianen en 3 Duitsers wat gedronken op het dek.
Sochtends vroeg wakker geworden om op weg te gaan naar White Haven Beach, het hoogtepunt van de trip. White Haven Beach heeft 1 van de witste stranden ter wereld en het was ook een supermooi uitzicht over het strand en heerlijk blauwe water. Hierna hadden we nog een paar uurtjes om onszelf te vermaken op het strand. Terug op de boot aan de terugweg begonnen, met nog wat snorkelstops onderweg. Net voor de sunset weer voor anker gegaan en gegeten. Savonds nog met de 2 Italianen op het dek gezeten en goon gedronken (goedkope wijn in een doos). Die nacht heerlijk op het dek geslapen onder de sterrenhemel, gewoon omdat het kan :)
Sochtends begonnen aan de terugtocht naar Airlie Beach en weer ingechecked in het hostel.

Dag erna naar een ander hostel gegaan, omdat de nachtbus vol zat voor die dag moest ik een dag langer in Airlie Beach blijven en dus op het laaste moment nog een slaapplek zien te vinden, wat uiteindelijk nog net lukte na heeel veel telefoontjes.
In het andere hostel weer wat mensen ontmoet en savonds op tijd gaan slapen.
Ochtend erna een beetje leren schaken in het zwembad en savonds voor pizza en bier gegaan met een groep Nederlanders tot mijn nachtbus ging.

Aangekomen in Agnes Water heb ik mijn eerste surfles genomen, wat best goed ging! Savonds met wat mensen die ik op Magnetic Island was tegengekomen rond een kampvuurtje gezeten.
Volgende dag zelf een surfplank gehuurd en begonnen met oefenen. Savonds weer gebarbecued.
Sochtends vroeg de bus genomen naar Rainbow Beach vanwaar ik mijn tour naar Fraser Island heb gedaan. Fraser Island is het grootste zandeiland ter wereld en ook een van de weinige waar tropisch regenwoud op mul zand groeit. Het leuk van deze tour was dat je met een groepje je eigen 4wheel drive had en zelf over het eiland moet rijden, aangezien er geen wegen zijn is alles zand en komt iedereen dus gegarandeerd af en toe vast te zitten :)
Na een dagje rijden naar Lake Mckensie om af te koelen in een regenwater meer, om vervolgens naar de campsite te gaan om eten te maken. Na het eten tot in de late uurtjes rond een kampvuurtje gezeten met goon.
Na 2,5 uur slapen werd iedereen superfit wakker, ontbijtje gemaakt en begonnen aan de tweede dag om naar de Champagne Pools te gaan om te zwemmen, later naar de Indian Head voor een geweldig uitzicht en savonds weer terug naar de campsite om eten te maken en wat te drinken..
Laatste dag na iets meer slaap begonnen aan de terugweg, eerst nog even gestopt voor een ochtendwandeling van 45 minuten in meer dan 30 graden. Uiteindelijk aangekomen in een volgend meer waar je wat kon afkoelen en zwemmen voor een tijdje. Het enige nadeel was de vele Horse Flies, dat zijn vliegen van een centimeter of 5 die goed hard bijten, en ook telkens terugblijven komen. Gelukkig zijn ze niet zo snel dus kon de gids er een vangen en wou het om een stokje prikken om wat uit te leggen, de vliegen zijn alleen ook nogal sterk dus deze vloog weer vrolijk weg. Zijn uitleg: 'He just had a stick up his arse, he's not coming back' bleek dan toch wel weer te kloppen :).
Hierna teruggaan rijden naar de ferry om weer in Rainbow Beach te eindigen. Savonds nog een kleine afterparty gehad met de groep en nog een kleine 20 mexicanen.

Na Rainbow Beach naar Noosa vertrokken, hier gerelaxed en 2 dagen gesurfd. Nog een dag naar het National Park geweest wat tegen Noosa aan ligt en nog een dag wezen surfen.
Na Noosa naar Brisbane vertrokken voor 2 dagen, hier in een hittegolf van zo'n 40 graden aangekomen en dus voornamelijk tijd besteed in musea en de bibliotheek bij de airco :), ohja en niet te vergeten de nieuwe James Bond gezien, ook een hoogtepunt.
Hierna naar Surfers Paradise gegaan, deze naam was het naar mijn mening niet waard en ben er ook na 1 dag weer weggegaan.
De volgende 3 dagen heb ik in Coolangatta gespendeerd omdat Moritz waar ik meer dan een maand mee gereisd heb daar werkte. Het weer was hier niet echt best, redelijk fris en regen, nog wel even naar de timezone geweest, die midden door Coolangatta loopt. Aan de ene kant van het plaatsje is het een uur later dan in de andere helft, de een houd de Queenslandtimezone aan en de andere de New South Wales timezone.

Na definities afscheid van Moritz te hebben genomen, naar Byron Bay gegaan. Byron Bay is een plaatsje aan de kust vol surfers, hippies en alternatievelingen. De sfeer is hier super en iedereen is vriendelijk. Ik vul mijn tijd hier op met af en toe surfen, zwemmen, heb yoga gedaan, Stef Stuntpiloot gespeeld met goon en nog veel meer :)

Hier blijf ik voorlopig nog 3 nachten en dan weet ik het nog niet, ik heb ook nog geen idee waar ik kerst ga vieren. Oud en nieuw ga ik proberen in Sydney als dat enigsinds mogelijk is, maar aangezien ik daar geen hostel heb wordt dat een nachtje in het park of een nachtje zonder slaap, we zullen zien!

Bedankt voor alle reacties en tot later!

Cheers

  • 16 December 2012 - 10:00

    Ruben :

    He Wouter!! Wat een gaaf verhaal man! Toch wel enigszins jaloers nu;-) haha. Heel veel plezier daar, ik blijf je volgen!

    Proost ouwe!
    Grtz Ruben

  • 16 December 2012 - 11:01

    Judith Van Der Bok:

    Ah Wouter! Dat klinkt weer heerlijk! Ik zie gewoon groen van jaloezie!.. Wij zitten hier in het koude nederlandse regenachtige weer.. Geniet er van!

  • 17 December 2012 - 19:23

    Mevr C Dorst:

    Ha wouter
    Ik was verrast weer een e mail van je telezen leuk hoor. Wat maak je veel mee.
    Ik heb nog aanje gedacht met de zonsverduistering of je het goed hebt kunnen zien.
    Het lykt me heerlyk zo buiten t slapen ondern de sterrenhemel.
    Na al die mooie en fyne dingen die je meemaakt zal het niet meevallen om weer
    aan het gewone leven deel te nemen Maar dat duurt nog een hele poos.
    Geniet ermaar lekker van.hart gr oma d

  • 19 December 2012 - 22:37

    Bart:

    Hej broertje! Leuk om weer eens wat van je te lezen!
    Gave foto's ook. Zou best met je willen ruilen, maar dan eerst maar is beginnen te sparen denk ik.
    Fijne kerstdagen alvast en vooral blijven genieten!

  • 20 December 2012 - 06:48

    Wendy:

    Woutertje!
    Super vet verhaal weer! En wat een foto's, echt super mooi! Dit is wel net zo mooi als Costa Rica, of niet?!
    Stef stuntpiloot is cool, ben super jaloers, steffie stuntpiloot en zon op een prachtige plaats! ;)
    Maar mijn jaloezie zal snel verdwijnen...
    T leven is mooi, ik ben blij om met je mee te genieten via je verhaaltjes.
    c u! xx

  • 22 December 2012 - 18:08

    H.Koppenaal.:

    Dag Wouter.
    Weer een gewldig verslag,de foto,s zijn ook prachtig,en lekker warm weer,hier regend het
    dus geen witte kerst.Wouter hele fijne kerstdagen ,en een gelukkig 2013
    Groetjes Oma
    ,

  • 02 Januari 2013 - 18:48

    Marielle En Glenn:

    Heey Wouter,

    Leuk je verhalen te lezen! Zorgt er wel voor dat we hier jaloers worden en weer ernstig heimwee krijgen naar Australië. Maar voorlopig zullen we het moeten doen met jouw belevenissen :)
    Zal voor jou ook wel weer wennen zijn als je hier bent, weer aan de hollandse kots euhh kost met aardappelen :)
    Voorlopig nog niet, geniet er nog van en tot horens!

    Mariëlle en Glenn

  • 02 Januari 2013 - 18:49

    Marielle En Glenn:

    Heey Wouter,

    Leuk je verhalen te lezen! Zorgt er wel voor dat we hier jaloers worden en weer ernstig heimwee krijgen naar Australië. Maar voorlopig zullen we het moeten doen met jouw belevenissen :)
    Zal voor jou ook wel weer wennen zijn als je hier bent, weer aan de hollandse kots euhh kost met aardappelen :)
    Voorlopig nog niet, geniet er nog van en tot horens!

    Mariëlle en Glenn

  • 06 Januari 2013 - 02:15

    Marcel:

    Surf's up, dude.

    Dalijk kan je nog beter surfen dan mij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Mijn eerste reis

Test

Recente Reisverslagen:

05 Mei 2014

West Timor, Alor en Lembata

26 April 2014

Sri Lanka en Filippijnen

09 Maart 2014

Cambodja en Vietnam

12 Januari 2014

Yangon tot Don Det

21 November 2013

Bangkok tot Yangon
Wouter

Actief sinds 08 Sept. 2012
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 16548

Voorgaande reizen:

08 September 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: