Kota Kinabalu tot Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Wouter Koppenaal - WaarBenJij.nu Kota Kinabalu tot Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Wouter Koppenaal - WaarBenJij.nu

Kota Kinabalu tot Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Wouter

19 Oktober 2013 | Thailand, Bangkok

Nadat ik vanaf Borneo naar Kuala Lumpur was gevlogen, hebben we hier op het vliegveld een tijdje liggen slapen om vervolgens naar Phuket in Thailand te vliegen. Aangekomen op Phuket een tijdje zitten slapen op een bankje tot de bus zou komen. Gelukkig 2 chinezen gevonden di e wel een taxi wilden delen en dus naar de ferry pier gegaan om daar te wachten tot Ronald, Pascal, April en Niels daar aan zouden komen. Zij waren al een tijdje op vakantie in Thailand en nu was een mooie gelegenheid om te meeten en het is sowieso altijd leuk om weer eens mensen van thuis te ontmoeten.
Nadat de anderen aangekomen waren een kaart gepakt en een eiland uitgekozen om naar toe te gaan, zo gezegd zo gedaan. Het werd Ko Yao Noi, een taxi genomen naar de pier en daarna met een speedboot naar het eiland toe. Hier ons even langs een aantal hotels laten rijden tot we er een gevonden hadden die beviel. Die dag niet heel veel meer gedaan, voornamelijk gedronken .. 
De volgende dag scooters gehuurd om het eiland rond te rijden. Ook nog even bij de politie geweest om aangifte te doen van Ronald zn gestolen portemonnee, wat best wel soepel ging. Daarna weer verder gegaan met rijden om af en toe te stoppen bij een strandje en even een duik te nemen. En natuurlijk gewoon de paadjes ingaan die afgeraden worden door de grote hoeveelheid bagger, maar dat ging ook best prima eigenlijk. Savonds nog wat biertjes gedronken en bij het huisje gerelaxt.
Sochtends de boot terug genomen naar Phuket, hier een auto geregeld om ons naar de volgende plek te brengen, dicht bij het Kao Sok National Park. We sliepen in een soort boomhutten, maar wel van steen dan . Smiddags nog even naar de rivier geweest die dicht langs het hotel liep, hier in het water gespeeld met een touw en wat aapjes gekeken die hier overal in de bomen zaten. Savonds met 2 thaise gebiert en gekaart, met Ladyboy 1, Ladyboy 2 en Tomatoman.
De volgende ochtend naar het begin van het Kao Sok N.P gebracht en hiervandaan nog een uur met de boot door de super mooie omgeving gevaren. Onderweg zie je voornamelijk veel hoge karstbergen tussen het blauw groene water echt heel mooi. Na een uur varen aangekomen bij onze slaapplek, dit waren redelijk basic bamboehutjes op het water wat er wel heel mooi uitzag. Na aankomst even een uurtje gezwommen en een stukje gekanoed door de jungle. Later die middag met een gids een jungletocht gedaan, langs watervallen en waden door stroompjes om uiteindelijk met een headlight op door een grot te klauteren waar je soms bijna to je schouders in het water stond. Helaas konden we vanwege het hoge water niet helemaal de grot in, maar het was desondanks zeker gaaf!
Na de jungletocht even gerelaxt en gegeten om savonds met de boot een nightcruise te doen om nachtdieren te spotten. Dit was niet heel bijzonder, we zagen een uil in een uurtje varen en voor de rest helemaal niets, sochtends zouden we het nog een keer proberen zei de gids in de hoop om dan wel wat te zien. Sochtends dan ook weer vroeg opgestaan en dat was een stuk beter, nu zagen (en voornamelijk hoorden) we een aantal gibbons die hoog in de bomen zaten, na een aantal keren gestopt te zijn nog meer gibbons ontdekt. Dit was volgens de gids dan wel weer mazzel want dat gebeurde volgens hem niet zo vaak. Na de tour nog even ontbeten en toen weer vertrokken om richting de uitgang van het park te gaan. Eerst nog even gestopt bij een rots in het water zodat we nog even konden klauteren en van de rots konden springen . Na de rots aangelegd bij het volgende eiland, hier hebben we nog een tocht door de jungle gemaakt wat heel mooi was, na 2 uurtjes lopen nog een lunch gekregen en daarna met de boot terug naar het begin van het park gegaan. Hier met een paar duitsers die op onze boot zaten een busje gedeeld naar Surat thani. In Surat thani met een hoop kunst en vliegwerk een bus-boot combo kunnen vinden om meteen dezelfde dag door te kunnen naar Koh Phangan. Aangekomen op Koh Phangan naar Munchies gegaan waar Pascal en Ronald het jaar ervoor ook al geweest waren. Hier hebben we het meeste van onze dagen dan ook versleten met heel veel niksen relaxen, biertjes drinken, tafelvoetbal, volleyballen, liggen, hangen, eten, uitkateren en schilderen voor de full moon party.
De fullmoon party was dan ook wel het hoogtepunt waar iedereen voor naar Koh Phangan komt. Heel de nacht en tot diep in de ochtend met onze buckets over het strand gefeest en toen we terug waren bij Munchies op een gegeven moment toch ingestort. De 2 dagen erna waren dan ook een soort kater van 48 uur, maar het was wel een zeer geslaagd feestje .
Enige jammere was dat Pascal een paar dagen eerder ziek was geworden en dus heel zich dus heel de dag beroerd voelde en dus niet zo’n fijne laatste week vakantie had. Maar dat is inmiddels ook weer over en hij is ook weer gezond en wel thuis.
Voor mij was het toen alweer tijd om afscheid te nemen, aangezien in de 25e een vlucht had geboekt naar Myanmar (voormalig Birma). Sochtends dus de boot genomen vanaf Koh Phangan, toen de bus naar Surat thani en toen de nachttrein naar Bangkok. In Bangkok een hotel gevonden en spullen gedropt, taxi genomen naar de ambassade van Myanmar, papieren ingevuld en ingeleverd en gekozen om ze de dag erna op te halen. Dit ging allemaal heel erg soepel, ik had van te voren wel eens verhalen gehoord dat ze soms heel lastig waren, maar dit liep echt super! Als je wilt kun je je visum dezelfde dag weer oppikken!
De volgende dag me visum weer opgepikt en weer met Mendie gemeet, waar ik samen mee door Myanmar ga reizen.
Dit was het weer effe,
Ik ben op het moment ook al weer terug uit Myanmar, maar loop nog wat achter met me verslagen aangezien het met het super trage internet in Myanmar niet mogelijk was een verhaaltje te uploaden.

Thanks voor de reacties allemaal en tot de volgende story 

• 21 Oktober 2013 - 23:00

Ruben:

Goed verhaal weer ouwe reus! Bieren met ladyboy1,2 en 3 en tomatoman :p haha

Geweldig wat een avonturen! Jaloers:p

• 24 Oktober 2013 - 11:32

Jaap En Gerda:

Hoi Wouter,

Wat leuk al deze verhalen te lezen. Je maakt wel een hoop mee.
    Als je het over voormalig Birma hebt denk ik aan mijn vader die in de oorlog 40-45 aan de
    Birma spoorlijn moest werken tijdens de tijd die hiij in het Jappenkamp gezetten heeft .
    Hij had je verhaal zeker er leuk gevonden.
    Zelf wilde hj daar nog wel eens heen. Het is er nooit van gekomen.
    Ik hoop dat alles verder goed gaat en geniet er van.!!!

Groetjes Jaap en Gerda

• 25 Oktober 2013 - 10:52

Oma Koppenaal:

Dag Wouter.
    Weer een geweldig verslag.Ook weer veel gezien en beleeft,het is super!!
    nog maar heel veel genieten!!!
    Groetjes Oma.

• 27 Oktober 2013 - 15:24

C Dorst:

Ha Wouter Ik heb even gewacht met reageren op je verslag.
    omdat je schreef er weer gauw een te sturen.Maar nu ik het toch maar.
    Het was weer een geweldig verhaal fyn dat weop deze manier mee
    kunnen genieten van al je avonturen.Geniet ernog maar van eens
    houd het op.
    gr oma D

• 03 November 2013 - 19:24

C Dorst:

Ha Wouter
    Ik heb net je foto,s zitten bekyken ik had er vorige keer geen erg in \gehad.
    Wat een schitterende en byzondere foto,s. MAAR OOK LUGUBERE FOTO,S
    kAN JE HJET NOG WEL ALLEMAAL VERWERKEN JE HEBT ZOVEEL