Singapore en Northern Territory - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Wouter Koppenaal - WaarBenJij.nu Singapore en Northern Territory - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Wouter Koppenaal - WaarBenJij.nu

Singapore en Northern Territory

Blijf op de hoogte en volg Wouter

28 September 2012 | Australië, Alice Springs

Na een vlucht van zo'n 12,5 uur aangekomen op Singapore, de vlucht viel alles mee was redelijk snel voorbij voor mijn gevoel. Heb helaas niet geslapen dus de tussenstop van 14 uur zou wel zwaar worden, maar ach die slaap haal ik nog wel in.

Aangekomen in Singapore eerst wat geld gewisseld om te ontbijten en om in de stad te komen. Met de metro naar de stad gegaan en daar eerst een tijdje rondgekeken, aangezien het nog vroeg was en de hitte nog een beetje te doen was. Singapore is een grote moderne stad waar voornamelijk chinezen en indiers wonen, bijna alles is gelukkig in het engels en bijna iedereen spreekt erg goed engels. Heb een aantal dingen bekeken, over de boulevard gelopen met een uitzicht op de skyline, gekeken hoe ze het Formule 1 circuit aan het opbouwen waren en smiddags nog even in de schaduw gezeten in de tropische tuin. Daarna terug naar het vliegveld en inchecken voor de vlucht naar Darwin.

De volgende ochtend wakker geworden in Darwin, een rondje gelopen om een supermarkt te vinden en een ontbijtje te halen. De rest van de dag de stad wat verder verkent en geschrokken van de dure prijzen in de supermarkt. Het leven is een stuk duurder dan bij ons, maar aangezien de salarissen ook een stuk hoger liggen komt dit wel aardig overeen, wat voor mij dus wel betekend dat ik ergens moet gaan werken onderweg voor een week of 6/8 om niet helemaal blut te raken :)

De rest van mijn dagen in Darwin heb ik me vermaakt met relaxen bij The Lagoon, een afgesloten stukje zeewater met een strandje. Darwin ligt wel aan de kust, maar je kunt er (of doet er verstandig aan) niet zwemmen ivm Salties, de zoutwaterkrokodillen. Op donderdag en zondag avond is er bij Mindl Beach net buiten de stad een markt met allerlei eetkraampjes, kleding, touristische zooi en relaxte live bandjes. Hier heb ik met dus wel een avondje vermaakt. Savonds voornamelijk bij het hostel gezeten met wat biertjes en andere backpackers wat erg gezellig was!

Omdat ik Darwin na een paar dagen wel gezien had, op zoek gegaan naar een lift richting Alice Springs. Uiteindelijk 3 duitsers gevonden die daar heen gingen, maar daarvoor eerst een aantal dagen campen in Kakadu N.P. Smiddags even kennis gemaakt om te kijken of het klikte, en savonds nog wezen stappen tot een uur of 4...
De volgende dag iets minder fris opgestaan om te beginnen aan de roadtrip van zo'n 2000 km. Eerst gestopt bij de Adelaide river om de Jumping Crocs te zien, was apart om te zien, maar een beetje onnatuurlijk om krokodillen uit het water te laten 'springen' door een stuk vlees aan een stok boven te houden.

Daarna begonnen aan de reis naar Kakadu, Kakadu is een van de grootste parken van Australie en is net zo groot of groter als engeland, hier kan je dus wel een paar dagen kamperen. Het leuktste van het park is de verschillende watervallen met plunge pools waar je in kan zwemmen en bijkomen van de hitte en de verschrikkelijk irritante duizenden vliegen. Aangezien we een 4 wheeldrive hadden konden we ook de meest afgelegen gebieden bereiken, die je dan helemaal voor jezelf hebt!

Savonds standaard pasta met wat biertjes als avond eten, een beetje kaarten, of comedys kijken. Meestal ook weer vroeg slapen, omdat het vroeg warm wordt in je tent. Aangezien ik en Moritz niks hadden om op te slapen duren de nachten sowieso lang en is je rug sochtens (en elk dat je wakker wordt) ietwat pijnlijk :) Maar goed na een beetje in het water van een van de watervallen te hebben gelegen is dat ook zo weer over. Verder nog 2 supermooie sunsets gezien. De eerste vanaf een 250 meter hoog plateau met een uitzicht over de gehele vallei. De tweede was vanuit een een pool op de top van een waterval wat minstens zo gaaf was!

Na Kakadu begonnen aan de resterende 1500 km naar Alice Springs, wat voornamelijk betekende heel veel muziek luisteren in de auto, savonds kamperen met een biertje, slapen en weer rijden. We hebben het in 3 dagen gedaan dus dat viel alles mee.
Op dit moment zit ik in Alice Springs en gaan de Sebastian en Nicolas met andere backpackers die ze eerder ontmoet hadden verder reizen. Moritz gaat waarschijnlijk ook naar Adelaide, daar wil ik ook naar toe, maar niet voor dat ik Uluru heb gezien. Ik ga dus in de aankomende dagen zoeken voor een volgende lift naar Uluru en waarschijnlijk daarna Adelaide, mocht dat niet lukken kan ik altijd nog een georganiseerde tour doen, maar dat is nogal prijzig.

Morgen is de Grand Final van het Australian Football Season, wat heel bijzonder schijnt te zijn, dat gaan we savonds ergens kijken met een paar fanatieke australiers, wordt vast gezellig dus.

Tot zover de update,

Cheers!

• 28 September 2012 - 11:32

Erik:

Ziet er goed uit Wouter! Ik zal het met plezier volgen! Fantastische reis verder!!

• 28 September 2012 - 11:33

Gabor:

Hey pik ...erg leuk om te lezen over je reis verslag ....!!! Succes met het liften...ik verheug me al op je volgend verslag !!!

• 28 September 2012 - 12:01

Charissa:

Klinkt goed allemaal! Have fun!! Xx

• 28 September 2012 - 12:14

Tani:

Wauw klinkt erg goed!!! Ik verheug me al op je volgende verslag! Liefs xx

• 28 September 2012 - 13:14

Ronald:

wout!!!!!!!!!!!!!!!!!

Zo te lezen is het super daar...pas je goed op ben wel een beetje jaloers op je hoor pfffff zou zo naar je toe komen vliegen. Thailand was ook te gek zeker de moeite waard om daar te reizen wout..
    Ik blijf je volgen en ben benieuwd naar je verhalen. Drink er nog 1 op me en we spreken elkaar maat.

Cio x

• 28 September 2012 - 14:19

Mariëlle:

Haha, de prijzen vallen daar vies tegen ja! Misschien is 6-8 weken werken inderdaad niet zo'n slecht plan anders kun je op je tussendoor reisje naar Nederland in juni gelijk blijven vanwege geldgebrek! :) Klinkt verder heel leuk allemaal, Uluru mag je ook zeker niet missen (met zonsop- en ondergang).

Goeie reis verder!
    Zussie

• 28 September 2012 - 18:49

Gerda En Jaap:

Klinkt goed allemaal, in deze korte tijd heb je al een hoop indrukken op gedaan. We hopen dat je niet al te gauw blut bent! We zijn benieuwd naar je volgende belevenissen.

• 30 September 2012 - 14:40

Bart:

Hey Wout!

Leuk verslag, zo te horen heb je nog geen heimwee.
    Het klinkt allemaal erg gaaf, hoop dat je ook een leuk baantje vindt als je geld nodig heb.
    Je kan altijd nog goud gaan zoeken. En casino’s zullen ze daar ook wel hebben :P.
    In ieder geval veel plezier nog en we zien de foto’s vanzelf wel verschijnen,

Groeten van je broer(tje).

Klinkt super vet allemaal, op de hoge prijzen na!
    Ik heb mezelf maar even op de mailinglist gezien, dan kan ik je goed stalken.. ;)
    Ben benieuwd naar je volgende verhaaltje!
    Succes met het zoeken van werk, enne.. Upload ff een coole profielfoto hier, poeppie bruin, gebleekt haar en een surfplank ofzo ;)

• 05 Oktober 2012 - 21:39

Pa En Ma:

Ha wouter, Wij zijn net thuis en hebben nu pas je verhaal kunnen lezen. Klinkt erg leuk allemaal. Jammer dat het leven toch nog duurder is dan verwacht. Hopelijk vind je werk.En anders je reisschema maar aanpassen.Veel plezier verder nog.

Groetjes van ons xxx

• 10 Oktober 2012 - 10:30

Oma Koppenaal:

Dag wouter Van hartegefeliciteert met je verjaardag wel heel ver bij ons vandaan maar wel in gedachten bij jou Je heb al heel wat gezien en het klink allemaal heel lieuk. Jammer dat het leven duurder is dan je had gedacht ,Veel pleizier .Groetjes Oma.

• 10 Oktober 2012 - 19:01

Jaap En Gerda:

Hoi, Wouter van harte gefeliciteerd met je verjaardag, wel heel apart je verjaardag zo ver weg te vieren.
    Heel veel plezier en geniet ervan !!!

• 10 Oktober 2012 - 19:01

Jaap En Gerda:

Heel veel plezier en geniet ervan !!!